Strategies to Assess EFL Students in Debate and Seminar Presentation: Students’ Perspectives

المؤلفون

  • Kharman Wasfi Tahir Department of English Language, College of Basic Education, University of Salahaddin,Erbil City, Kurdistan Region, Iraq
  • Nyan Kamil Ghafour Department of English Language, College of Basic Education, University of Halabja, Halabja City, Kurdistan Region, Iraq

DOI:

https://doi.org/10.32410/huj-10342

الكلمات المفتاحية:

Assessment، Presentation، EFL student، Debate

الملخص

پوخته

توێژینه‌وه‌ی جیاواز ئه‌نجامدراون په‌یوه‌ست به‌ بابه‌تی کارامه‌ییه‌ ئه‌کادیمیه‌کان، پێشکه‌شکردنی سیمینار و دیبه‌یت. مامۆستایان رێگای جیاواز به‌کارده‌هینن بۆ هه‌ڵسه‌نگاندنی قوتابیان له‌کاتی خوێندن یاخود له‌ کۆتایی وه‌رزدا. مامۆستایان هه‌ڵسه‌نگاندن ئه‌نجام ده‌ده‌ن بۆ به‌ده‌ست هێنانی ئه‌نجامی پرۆسه‌که‌ وه‌کو فیدباک بۆ قوتابیان له‌ به‌رامبه‌ر ئه‌وه‌ی که‌پێشکه‌شیان کردوه‌. هه‌ڵسه‌نگاندن وه‌ک رێگه‌یه‌ک به‌کار دێت بۆ به‌ده‌ست هێنانی زانیاری ده‌رباره‌ی قوتابیان و فێربونیان بۆ ئه‌م مه‌به‌سته‌ مامۆستایان ستراتیجیه‌تی جیاواز به‌کار ده‌هێنن. ئه‌م توێژینه‌وه‌یه‌ ئامانجی ئه‌وه‌یه‌ که‌بیرو بۆچۆنی قوتابیان بزانێت ده‌رباره‌ی چۆنیه‌تی هه‌ڵسه‌نگاندنیان له‌ دیبه‌یت و سیمینار. بۆ به‌ده‌ست هێنانی ئامانجی ئه‌م توێژینه‌وه‌یه‌ راپرسی وه‌کو رێگایه‌ک بۆ کۆکردنه‌وه‌ی داتا و زانیاری به‌کارهاتووه‌. ئه‌نجامه‌کان وا پیشان ده‌دات که‌ به‌شداری پێکردنی قوتابیان له‌ بریاره‌کانی ناو پۆل بروا به‌خۆبوونی قوتابیان به‌رزده‌کاته‌وه‌ له‌ قسه‌کردن له‌شوێنه‌گشتیه‌کاندا، هه‌روه‌ها به‌کارهێنانی ستراتیجیه‌تی تایبه‌ت بۆهه‌ڵسه‌نگاندنیان کاریگه‌ری هه‌یه‌ له‌سه‌ر توانای قسه‌کردنیان.


الملخص
هناك البحوثات متعددة بخصوص موضوع المهارات الاكاديمية, تقديم سيمينار و مناقشات. المدرسون يستخدمون طرق مختلفة لتقيم طلابهم خلال المحاضرات او في نهاية الفصل. لتقييم الطلاب من خلال الحصول على نتائج الاختبارات المقدمة من قبلهم. تقييم الطلاب يستخدم من قبل المدرسون لمعرفة مدى استيعاب الطلاب ولهذا السبب يوجد عددة استراتيجيات للتعليم.غرض هذا البحث هو حصول على اراء الطلاب حول كيفية تقييم من الاسمينارات والمناقشات. من اجل تحقیق اهداف هذا البحث تم توزیع الاستبیان کآداة لغرض جمع البیانات والمعلومات. النتائج تدل بأن مشاركة الطلاب و تصدير قرارات الصف يشجعهم للثقة بنفس في مجال مناقشات و كلام ايضا في الاماكن العامة. ايضا استعمال استراجية الخاصة لها دور في مجال خطاب.

المراجع

Anandan, K. (2015). Assessment for Learning: Bharathidaan University.

Bachman, L.F. (2004). Statistical analyses for language assessment book. Cambridge: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511667350

Chivers, B., and Shoolbred, M. (2007). A Student’s Guide to Presentations: Making your Presentation Count. Britain: Sage.

Dawson, C. (2007). A Practical Guide to Research Methods, A User Friendly Manual for Mastering Research Techniques and Projects. 3rd ed. How to Books Ltd., Oxford shire.

Dawson, C. (2002). Practical research methods: A user-friendly guide to mastering research techniques and projects. How to books Ltd.

Exley, K. and Dennick, R. (2004). Small group teaching: Tutorials, seminars and beyond: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203465066

Freeley, A, J.and Steinberg, D, L. (2009). Argumentation and Debate: Critical Thinking and Reasoned Decision Making. 12th ed. Boston: Cengage.

Greenstreet, R. (1992). Academic Debate and Critical Thinking: A Look at the Evidence. International Conference on Critical Thinking and Education Reform. Sonoma State University,9-12 August. USA.

Ketabi, S. and Ketabi, S. (2014). Classroom and Formative Assessment in Second/Foreign Language Teaching and Learning: Theory & Practice in Language Studies, 4(2). pp. 435-440. DOI: https://doi.org/10.4304/tpls.4.2.435-440

Landau, S,. And Everitt, B. (2004). A Handbook of Statistical Analyses using SPSS. London: A CRC Press Company. DOI: https://doi.org/10.1201/9780203009765

Lodico, M., Spaulding, D., Voegtle, Katherine. (2006). Methods in Educational Research: from Theory to Practice. USA; JOSSY-BASS.

Mahmoud, D, J. (2017). Assessing EFL Students’ Oral Performance in Classroom Academic Debates: A Pragmatic Study. Unpublished Thesis: Salahaddin University.

Morgan,G., Leech, Nancy., Gloeckner,Gene., And Barrett,K. (2004). SPSS For Introductory Statistics: Use and Interpretation. 2nd .New Jersey: Lawrence Erlbaum Association. DOI: https://doi.org/10.4324/9781410610539

Omelicheva, M.Y. (2007). Resolved: Academic debate should be a part of political science curricula. Journal of Political Science Education, 3(2), pp.161-175. DOI: https://doi.org/10.1080/15512160701338320

Quinn, S. (2005). Debating. Brisbane: Queensland.

Richard, J,C., Schmidt, R. (2010). Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics. 4th ed. UK: PEARSON.

Rybold, G. (2006). Speaking, Listening and Understanding: debate for non-native English speakers. New York: International Debate Education Association.

Spolsky, B. and Hult, F.M. eds. (2010). The handbook of educational linguistics.(pdf) Available athttps://books.google.iq/books?hl=en&lr=&id=8nc6nRRbMSQC&oi=fnd&pg=PR10&dq=spolsky+and+hult+2008+assessment (Accessed 21 June 2020).

منشور

2020-12-30

إصدار

القسم

Articles

كيفية الاقتباس

Wasfi Tahir, K. ., & Kamil Ghafour, N. . (2020). Strategies to Assess EFL Students in Debate and Seminar Presentation: Students’ Perspectives. مجلة جامعة حلبجة:: گۆڤاری زانکۆی هەڵەبجە, 5(4), 82-96. https://doi.org/10.32410/huj-10342

المؤلفات المشابهة

1-10 من 33

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.