شیکردنەوەی مێتادیسکۆرس لە وتاری ئینگلیزیی  قوتابیانی کورد لە زانکۆدا

تحليل ميتاديسكورس في المقالات الانجليزية للطلبة الكورد في الجامعة

المؤلفون

  • کاوە قادر محمد بەشی ئینگلیزی، كۆلێژی پەروەردەی بنەڕەتی، زانکۆی سەڵاحەددین - هەولێر، هەولێر، هەرێمی کوردستان، عێڕاق
  • هیمداد عەبدولقەهار مەحەمەد بەشی ئینگلیزی، كۆلێژی پەروەردەی بنەڕەتی، زانکۆی سەڵاحەددین - هەولێر، هەولێر، هەرێمی کوردستان، عێڕاق

DOI:

https://doi.org/10.32410/huj-10511

الكلمات المفتاحية:

مێتادیسکۆرس ، ئاماژەی یەکێتیی دەق، ئاماژەی هەلوێستی نووسەر، وتاری گفتوگۆئامێز، قوتابی بەشی ئینگلیزی وەک زمانی بێگانە، ميتاديسكورس، علامات نصية، علامات موقف الکاتب، مقالات جدلية، طلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية

الملخص

تُعد مؤشرات ميتاديسكورس سمات أساسية للكتابة الأكاديمية تُستخدم لتحقيق أغراض خطابية معينة ، مثل تثبيت النص معًا ، وتمييز مواقف الكاتب ، والتفاعل مع القراء. يتم استخدام أنواع مختلفة من ميتاديسكورس لأداء وظائف مختلفة في نص معين ، لكنها مقسمة بشكل أساسي إلى فئتين رئيسيتين هما "ن علامات نصية" و "علامات موقف الکاتب " استنادًا إلى استخداماتهما في النص. بالإشارة إلى أهمية هذه الميزة النصية ، أجريت الدراسة الحالية للتحقيق في علامات ميتاديسكورس الموجودة في المقالات الجدلية التي كتبها طلبة الكورد للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المستوى الكلية. اقتصرت الدراسة على 30 طالباً من مستوى المتقدم في قسم اللغة الإنجليزية بكلية التربية الأساسية بجامعة صلاح الدين. بعد تكليف الطلاب بمهمة الكتابة ، تم جمع المقالات وتحليلها وفقًا لمنهجية علم اللغة الجماعي (لغويات المتون). أي ، تم إجراء التحليل الكمي والإحصاءات الارتباطية على البيانات اللغوية. وجدت الدراسة أن الطلبة الكورد للغة الإنجليزية كلغة أجنبية بارعون بشكل استثنائي في استخدام ميتاديسكورس من حيث الكمية والنوعية. ومع ذلك ، أظهر الطلبة كفاءة ضعيفة فيما يتعلق بالإفراط في استخدام علامات ميتاديسكورس.

 

پوختە

ئاماژەکانی مێتادیسکۆرس تایبەتمەندییەکی گرنگی نووسینی ئەکادیمییە کە بۆ پێکانی هەندێک ئامانج بەکاردەهێنرێت، وەک بەستنەوەی دەقەکە بەیەکەوە، نیشاندانی هەڵوێستەکانی نووسەر و کارلێککردن لەگەڵ خوێنەری دەقەکە. جۆرە جیاوازەکانی میتادیسکۆرس بۆ ئەنجامدانی ئەرکی جۆراوجۆر لە دەقێکی دیاریکراودا بەکاردەهێنرێن، بەڵام بە شێوەیەکی گشتی بەسەر دوو پۆلی سەرەکیدا دابەش دەکرێن کە بریتین لە 'ئاماژەکانی یەکێتی دەق' و ' ئاماژەی هەلوێستی نووسەر' بە گوێرەی بەکارهێنانیان لە دەقدا. لە ژێر ڕۆشنایی گرنگیی ئەم تایبەتمەندییەی نووسین، ئەم لێکۆڵینەوەیە ئەنجامدرا بۆ شیکردنەوەی ئاماژەکانی  مێتادیسکۆرس لە وتاری جۆری گفتوگۆئامێز (ئارگیومێنتیی)کە لەلایەن قوتابیانی کوردزمانی  بەشی ئینگلیزی نووسراو بوون،. لیکۆڵینەوەکە تایبەت بوو بە ٣٠ قوتابی ئاستبەرزی زمانی ئینگلیزی لە کۆتا قۆناغی کۆلێژی پەروەردەی بنەڕەتیی زانکۆی سەڵاحەدین. دوای ئەوەی ئەرکی نووسین بە خوێندکاران سپێردرا، دەقی وتارەکان بەپێی میتۆدۆلۆژیای زمانەوانی کۆڕپەس کۆکرانەوە و شیکرانەوە. واتە شیکاری چەندایەتی و ئاماری پەیوەندی لەسەر داتا زمانەوانییەکان ئەنجامدرا. توێژینەوەکە دەریخست کە قوتابیانی  ئاماژەپێکراو  لە ڕووی چەندایەتی و چۆنایەتی بە شێوەیەکی بەرچاو باشن لە بەکارهێنانی میتادیسکۆرس. بەڵام، قوتابییەکان ئەدایەکی ناجۆریان نیشان دا لە ڕووی زیادەڕۆیی لە بەکارهێنانی ئاماژەکانی مێتادیسکۆرس.

المراجع

Baker, P. (2010). Corpus Methods in Linguistics. In L. Litosseliti (ed.), Research Methods in Linguistics (pp. 93–113). London: Continuum.

Beauvais, P. (1989). A Speech-act Theory of Metadiscourse. Written Communication, 6(1), 11–30. DOI: https://doi.org/10.1177/0741088389006001002

Breyer, Y. A. (2011). Corpora in Language Teaching and Learning. Frankfurt: Peter Lang.

Bunton, D. (1998). The Use of Higher Level Metatext in PhD Theses. English for Specific Purposes, 18, S41–S56. DOI: https://doi.org/10.1016/S0889-4906(98)00022-2

Center for Advanced Research on Language Acquisition (CARLA), Activity 4: Complexity in oral vs. written language

https://carla.umn.edu/learnerlanguage/spn/comp/activity4.html#:~:text=A%20type%2Dtoken%20ratio%20(TTR,a%20given%20segment%20of%20language

Crismore, A. (1989). Talking with Readers: Metadiscourse as Rhetorical Act. New York: Peter Lang.

Crowhurst, M. (1990). Teaching and Learning the Writing of Persuasive/Argumentative Discourse. Canadian Journal of Education, 15(4), 348-359. DOI: https://doi.org/10.2307/1495109

Gholami, J., Nejad, S. R., & Pour, J. L. (2014). Metadiscourse Markers Misuses; a Study of EFL Learners’ Argumentative Essays. Procedia - Social and Behavioral Sciences 98, 580 – 589. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.454 DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.454

Hyland, K. (1998). Persuasion and Context: The Pragmatics of Academic Metadiscourse. Journal of Pragmatics, 30, 437–455. DOI: https://doi.org/10.1016/S0378-2166(98)00009-5

Hyland, K. (1999). Talking to Students: Metadiscourse in Introductory Coursebooks. English for Specific Purposes, 18(1), 3-26. DOI: https://doi.org/10.1016/S0889-4906(97)00025-2

Hyland, K. (2000) Disciplinary Discourses: Social Interactions in Academic Writing. London: Longman.

Hyland, K. (2004) Disciplinary Interactions: Metadiscourse in L2 Postgraduate Writing. Journal of Second Language Writing, 13(2), 133–151. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jslw.2004.02.001

Hyland, K., & Tse, P. (2004). Metadiscourse in Academic Writing: A Reappraisal. Applied Linguistics, 25(2), 156–177. DOI: https://doi.org/10.1093/applin/25.2.156

Intaraprawat, P., & Steffensen, M. S. (1995). The Use of Metadiscourse in Good and Poor ESL Essays. Journal of Second Language Writing, 4,253-272. DOI: https://doi.org/10.1016/1060-3743(95)90012-8

Mauranen, A. (1993). Contrastive ESP Rhetoric: Metatext in Finnish-English Economics Texts. English for Specific Purposes, 12, 3–22. DOI: https://doi.org/10.1016/0889-4906(93)90024-I

Schiffrin, D. (1980). Metatalk: Organisational and Evaluative Brackets in Discourse. Sociological Inquiry: Language and Social Interaction, 50, 199–236. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1475-682X.1980.tb00021.x

Simin, S., & Tavangar, M. (2009). Metadiscourse Knowledge and Use in Iranian EFL Writing. Asian EFL Journal, 11(1), 230-255.

Valero-Garces, C. (1996). Contrastive ESP Rhetoric: Metatext in Spanish-English Economics Texts. English for Specific Purposes, 5(4), 279–294. DOI: https://doi.org/10.1016/S0889-4906(96)00013-0

منشور

2024-03-31

كيفية الاقتباس

محمد ک. ق., & مەحەمەد ه. ع. . (2024). شیکردنەوەی مێتادیسکۆرس لە وتاری ئینگلیزیی  قوتابیانی کورد لە زانکۆدا: تحليل ميتاديسكورس في المقالات الانجليزية للطلبة الكورد في الجامعة. مجلة جامعة حلبجة:: گۆڤاری زانکۆی هەڵەبجە, 9(1), 97-112. https://doi.org/10.32410/huj-10511

المؤلفات المشابهة

1-10 من 75

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.