لە خاچدانى عیساى کوڕى مەریەم (سەلامى خوداى لێبێت) لە نێوان ڕاستى ودەست تێوەرداندا

المؤلفون

  • عمر حمه‌ رشید احمد بەشی بنەماکانی ئایین، کۆلێژی زانستە مرۆڤایەتییەکان، زانکۆی هەڵەبجە، هەڵەبجە، هەرێمی کوردستان، عێراق

DOI:

https://doi.org/10.32410/huj-10391

الكلمات المفتاحية:

قورئان، ئینجیل، عیسا، پولس، خاچ

الملخص

  الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.

مانرید أن نشیر الیه فی هذا البحث التحري والمتابعة حول حقيقة: (صلب عيسى)  عليه السلام. عل صلب حقاً؟ أم لا؟ ولتبيان هذه الحقيقة نعتمد فقط على المصادر الرأيسية من القرآن الكريم والكتاب المقدس، ونقارن فيما بينهم، ونبحث ونحقق من المسألة بموضوعية وحيادية وعلمية، حتى نصل الى حقيقة الأمر. الصلب عند المسيحيين رمز النجاة وواحد من أهم خصائص هذا الدين وهي رمز الآلام والمحن والمغفرة من الله للناس .

والدين المسيحي من الديانات أكثر تداولاً بين الناس في هذا العصر وهو دين أكثرية الناس، من أهم إعتقاداتهم يعتقدون بأن عيسى (عليه السلام) هو ابن الله أرسله الله الى الأرض لكي يصلب ويمحوا الخطيئة التي ارتكبها أبو البشرية آدم (عليه السلام) في الجنة، هذا الإعتقاد المسيحيون الذي أشار اليه في الكتاب المقدس.

ولكن هذا الإعتقاد تحدث عنه القرآن الكريم بخلاف ذلك، بأن عيسى (عليه السلام) لم يصلب ولم يقتل ولم يكن ابن الله ولم أرسله الله لهذا كما يقولون، وقد نجاه الله من أيدي الخائينين ورفعه اليه ولم يصلب ولكن شبه لهم وصلب شخصاً آخر بدلا من عيسى (عليه السلام).

 

پوختە

سوپاس وستایش بۆ خوای گه‌وره‌ سه‌لام و ڕە‌حمه‌تی خودا له‌سه‌ر پێغه‌مبه‌ری ئیسلام محمد  (د.خ) 

‌ئه‌وه‌ی ئێمه‌ له‌م توێژینه‌وه‌دا ده‌مانه‌وێت‌ تیشكی بخه‌ینه‌ سه‌ر گه‌ڕانه‌ به‌دوای ئەو ڕاستیه‌دا ئایا عیساى كوڕی مەریەم  (سه‌لامی خودای لێبێت) له‌ خاچدراوه‌ یان نا ؟ بۆ ڕونكردنه وەى ئه‌م بابه‌ته‌ ته‌نها پشت به‌ سه‌رچاوه‌ سەره‌كيەكان ده‌به‌ستین، لە‌ (قورئانی پیرۆزو كتابی پیرۆز) و بەراورد يان دەكەين و بابه‌تیانه‌ له‌م ڕوداوه‌ دە‌كۆڵینه‌وه‌ به‌ شێوه‌یه‌كی و زانستیانه‌ تا بگەينه ئەو ڕاستيەى ئايا عیسا (سه‌لامی خودای لێبێت)لەخاج دراوه يان نا .

 خاچ یا لەخاچدان لاى خاچپەرستەکان ‌هێمای ڕزگاربون وبه‌رخودانه‌، وه‌خاچ داده‌نرێت بەبه‌ردی بناغه‌ی بيرو باوەڕى ئاينى مه‌سیحیه‌ت ویه‌كێك له‌ تایبه‌ت مه‌ندیه‌تیه‌كانیه‌تی، وه‌ هێمای لێخۆشبونه‌ له‌ لایەن خوداوه بۆ خەڵکی.

ئاینی مه‌سیحی كه‌ ئاینی زۆربه‌ی خه‌ڵكیه لەم سەردەمەدا، یه‌كێك له‌بیروباوه‌ڕەكانیان ئه‌وه‌یه‌ كه‌ ده‌ڵێن عیسا (سه‌لامی خودای لێبێت) كوڕی خودایه‌و خودا ناردویه‌تی بۆ ئەوەى له‌خاچ بدرێت وببێته‌ هۆی سڕینه‌وه‌ی ئه‌وگوناهه‌ی كه‌باوكیان ئاده‌م كردویه‌تی لە بەهەشتدا وله‌خاچ بدرێت، ئه‌مه‌ بیروباوه‌ڕی مه‌سیحیه‌كانه‌ كه‌له‌ ئینجیلدا هاتوه‌. به‌ڵام ئه‌م‌ بیروڕایه‌ له‌ قورئاندا به‌ پێچه‌وانه‌وه‌ باس ده‌كرێت، كه‌ عیسا نه‌كوژراوه‌و له‌ خاچ نه‌دراوه ‌وكوڕی خوداش نیه‌و بۆ ئه‌و مه‌به‌سته‌ش نه‌نێرراوه‌‌و له‌كاتی هه‌وڵ دان بۆ گرتن وكوشتني يا له خاچ دانى خودا عیساى پاراستوه له‌ده‌ست ناحه‌زانی و به‌رزی كردوه‌ته‌وه‌ بۆ لای خۆی وکەسێكى تر له برى ئه و لەخاچ  دراوه.  

المراجع

- القرآن الكريم.

- إبن كثير: عما دالدين أبی الفداء اسماعيل إبن كثير الدمشقي، 2002، قصص الأنبياء: ط1، دار الهيثم، القاهرة.

- إبن كثير: عما دالدين أبي الفداء اسماعيل إبن کثیر الدمشقی، 1999، تفسيرالقرآن العظيم: ط2، دار الطيبة، بيروت.

- إبن حزم: ابن حزم الأندلسي الظاهري، 2005، الفصل في الملل والأهواء والنحلل،ط1، دار الهيثم، القاهرة.

- أبو الخير: حسن عبدالحفيظ أبو الخير: 2011، الموسوعة المفصلة: مكتبة التبيان، دار ابن الجوزي، ط1، القاهرة.

- أفندي: محمد توفيق أفندی، 2010، نظرتي في قصة صلب المسيح وقيامته من الأموات، ط2، القاهرة.

- الجهني: مانع بن حماد الجهني ، 2003، الموسوعة الميسرة في الأديان والاحزاب المعاصرة، ‌ندوه‌ الشباب، ط5، رياض.

- الخطيب: محمد احمد، 2009، مقارنة الأديان، دار المسيرة، ط2، أردن.

- الخولي: محمد علي الخولي، 1990، حقيقة عيسى، ط1، أردن.

- الزين: محمد فاروق الزين، 2003، المسيحية والإسلام والاستشراق: ط3، دمشق.

- السحمراني: اسعد السحمراني، 2009، ترجمان الأديان ، دار النفائس، ط1، بيروت.

- الشرفي: عبدالمجيد الشرفي، 1986، الفكر الاسلامي في الرد على النصارى، دار التونسية،ط2 ، تونس.

- الشرقاوي: جمال الدين الشرقاوي، 2006، ولكن شبة لهم، ط1، مكتبة النافذة.

- الشوكاني: محمد بن علي الشوكانى، 2007، فتح القدير، فتح القدير، دار المعرفة،ط2، بيروت.

- الشيخ : أحمد الشيخ، 2006، رؤية في أصول المسيحية ، ط1، دمشق.

- الصلابي: علي محمدعلي الصلابي: 2019، المسيح عيسى ابن مريم ، ط1، القاهرة.

- الطبري: محمد بن جرير الطبرى،2000، جامع البيان في تاويل القرآن، مؤسسة الرسالة،ط1 ، بيروت.

- القرطبي: ابو عبدالله محمد القرطبي، 1964، دار الكتب المصرية،ط2 ، القاهرة.

- الكتاب المقدس: 1991، نداء الرجال، شتوتغارت ، المانيا .

- النجار: عبدالوهاب النجار، 1936، قصص الأنبياء، ط2، مصر.

- حازم: عدنان أحمد حازم ، 2015، جهود علماء المسلمين، ط1، بغداد.

- حماية: محمود علي، 2009، التجسيد والصلب بين الحقيقة والإفتراء، مكتبة الايمان،ط2، القاهرة.

- خوڕەم دڵ: مسته فا، 2015، ته فسيرى شنهى ڕەحمەت، دارالنشر: إحسان، ط1، تاران.

- ديدات: أحمد ديدات، 1989، الصلب وهم أم الحقيقة، ط1 ، دار المنار .

- رضا: محمد رشيد رضا، 1999، عقيدة الصلب والفداء ، مطبعة المنار،ط2 ،مصر.

- سعادة: خليل سعادة، 2001، انجيل برنابا ، دار الفتح، ط4، القاهرة.

- سعود: بن عبدالعزيزسعود : 2004 ،دراسات في الأديان اليهودية والنصرانية، مكتبة الاضواء،ط2، رياض.

- سعید: حبیب سعيد،1990، أدیان العالم ، دار للكنيسة الاسقفية،ط2 ، القاهرة.

- شريف: محمود شريف، 1980، الأديان في القرآن ، دار المعارف، ط2، مصر.

- شلبي: احمد شلبي، 1998، مقارنة الأديان: المسيحية: ط10، القاهرة.

- ضياء: محمد عبدالرحمن ضياء، 2003 ، دراسات في اليهودية والمسيحية وأديان الهند ، مكتبة الرشد، ط1، الرياض.

- عرفات: وفاء عرفات، 2004، المسيحية ، دار اليوسف،ط1 ، بيروت.

- عرموش: احمد راتب عرموش، 2007، موسوعة الأديان، دار النفائس،ط4، بيروت.

-عزالدين: ابو محمد بن عبدالعزيز الدمشقي، 1996، اختصار للتفسير الماوردي، ط1، بيروت.

- فائز : احمد فائز، 1994، اليوم القرآن في ضلال القرآن، مؤسسة الرسالة،ط17 ، بيروت.

- قطب: سيدقطب ، 2007، في ظلال القرآن، دار الشروق،ط2 ، بيروت.

- كاكه محمود: ئه حمد كاكه محمود، 2020 ، ته فسيري ڕامان، چاپى 6 ، سليماني .

- مدرس: مه لا عبدالكريم مدرس، 2010، خولاسه ى ته فسيري نامي، ط2، سليماني.

- منقذ: بن محمود منقذ، 1424هـ.، هل افتدينا على الصليب،ط2، مكة المكرمة.

- ئينجيلي پيرۆز: 1999، بەكوردي، ط2، أمريكا .

-الماوردي: ابو حسن علي الماوردی، بدون سنة الطبع، دار الكتب العلمية،ط2 ، بيروت.

منشور

2021-09-30

كيفية الاقتباس

احمد ع. ح. ر. . (2021). لە خاچدانى عیساى کوڕى مەریەم (سەلامى خوداى لێبێت) لە نێوان ڕاستى ودەست تێوەرداندا. مجلة جامعة حلبجة:: گۆڤاری زانکۆی هەڵەبجە, 6(3), 72-95. https://doi.org/10.32410/huj-10391

المؤلفات المشابهة

1-10 من 12

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.