The crucifixion of (Jesus son of Meryem) between truth and distortion
DOI:
https://doi.org/10.32410/huj-10391Keywords:
Quran, Bible, Jesus, Paul, CrossAbstract
All praise be to Allah, and peace and blessing of Allah e upon prophet Muhammad. What we want to do in this research is to find out the fact that jesus, the son of mary, was crucified or not? To explain, we only rely on the noble quran and the bible as the main sources. We try to find the truth by comparing and analyzing them in a saientificand detailed way. The cross or the crucifixion of jesus for the worshipers of cross is a sign of salvation and resistance. The cross is considered as the foundation and one of the characteristics of Christian beliefs, its also the sign of pain forgiveness from GOD for people.
One of beliefs of Christianity as the religion of the majority of people is that jesus is the son of God and was sent by him to be crucified and thr cause of cleansing of sign committed by his father adam who has been crucified. this is the Christian belief in the bible. But this belief in the nonle quran is diametrically opposed. According to the quran, He was neither killed nor crucified He is not the son of God and was not sent for this purpose. God protected jesus from being captured, crucified and killed.the raised him to hisself and someone else was actually crucified insteand of jesus.
References
- القرآن الكريم.
- إبن كثير: عما دالدين أبی الفداء اسماعيل إبن كثير الدمشقي، 2002، قصص الأنبياء: ط1، دار الهيثم، القاهرة.
- إبن كثير: عما دالدين أبي الفداء اسماعيل إبن کثیر الدمشقی، 1999، تفسيرالقرآن العظيم: ط2، دار الطيبة، بيروت.
- إبن حزم: ابن حزم الأندلسي الظاهري، 2005، الفصل في الملل والأهواء والنحلل،ط1، دار الهيثم، القاهرة.
- أبو الخير: حسن عبدالحفيظ أبو الخير: 2011، الموسوعة المفصلة: مكتبة التبيان، دار ابن الجوزي، ط1، القاهرة.
- أفندي: محمد توفيق أفندی، 2010، نظرتي في قصة صلب المسيح وقيامته من الأموات، ط2، القاهرة.
- الجهني: مانع بن حماد الجهني ، 2003، الموسوعة الميسرة في الأديان والاحزاب المعاصرة، ندوه الشباب، ط5، رياض.
- الخطيب: محمد احمد، 2009، مقارنة الأديان، دار المسيرة، ط2، أردن.
- الخولي: محمد علي الخولي، 1990، حقيقة عيسى، ط1، أردن.
- الزين: محمد فاروق الزين، 2003، المسيحية والإسلام والاستشراق: ط3، دمشق.
- السحمراني: اسعد السحمراني، 2009، ترجمان الأديان ، دار النفائس، ط1، بيروت.
- الشرفي: عبدالمجيد الشرفي، 1986، الفكر الاسلامي في الرد على النصارى، دار التونسية،ط2 ، تونس.
- الشرقاوي: جمال الدين الشرقاوي، 2006، ولكن شبة لهم، ط1، مكتبة النافذة.
- الشوكاني: محمد بن علي الشوكانى، 2007، فتح القدير، فتح القدير، دار المعرفة،ط2، بيروت.
- الشيخ : أحمد الشيخ، 2006، رؤية في أصول المسيحية ، ط1، دمشق.
- الصلابي: علي محمدعلي الصلابي: 2019، المسيح عيسى ابن مريم ، ط1، القاهرة.
- الطبري: محمد بن جرير الطبرى،2000، جامع البيان في تاويل القرآن، مؤسسة الرسالة،ط1 ، بيروت.
- القرطبي: ابو عبدالله محمد القرطبي، 1964، دار الكتب المصرية،ط2 ، القاهرة.
- الكتاب المقدس: 1991، نداء الرجال، شتوتغارت ، المانيا .
- النجار: عبدالوهاب النجار، 1936، قصص الأنبياء، ط2، مصر.
- حازم: عدنان أحمد حازم ، 2015، جهود علماء المسلمين، ط1، بغداد.
- حماية: محمود علي، 2009، التجسيد والصلب بين الحقيقة والإفتراء، مكتبة الايمان،ط2، القاهرة.
- خوڕەم دڵ: مسته فا، 2015، ته فسيرى شنهى ڕەحمەت، دارالنشر: إحسان، ط1، تاران.
- ديدات: أحمد ديدات، 1989، الصلب وهم أم الحقيقة، ط1 ، دار المنار .
- رضا: محمد رشيد رضا، 1999، عقيدة الصلب والفداء ، مطبعة المنار،ط2 ،مصر.
- سعادة: خليل سعادة، 2001، انجيل برنابا ، دار الفتح، ط4، القاهرة.
- سعود: بن عبدالعزيزسعود : 2004 ،دراسات في الأديان اليهودية والنصرانية، مكتبة الاضواء،ط2، رياض.
- سعید: حبیب سعيد،1990، أدیان العالم ، دار للكنيسة الاسقفية،ط2 ، القاهرة.
- شريف: محمود شريف، 1980، الأديان في القرآن ، دار المعارف، ط2، مصر.
- شلبي: احمد شلبي، 1998، مقارنة الأديان: المسيحية: ط10، القاهرة.
- ضياء: محمد عبدالرحمن ضياء، 2003 ، دراسات في اليهودية والمسيحية وأديان الهند ، مكتبة الرشد، ط1، الرياض.
- عرفات: وفاء عرفات، 2004، المسيحية ، دار اليوسف،ط1 ، بيروت.
- عرموش: احمد راتب عرموش، 2007، موسوعة الأديان، دار النفائس،ط4، بيروت.
-عزالدين: ابو محمد بن عبدالعزيز الدمشقي، 1996، اختصار للتفسير الماوردي، ط1، بيروت.
- فائز : احمد فائز، 1994، اليوم القرآن في ضلال القرآن، مؤسسة الرسالة،ط17 ، بيروت.
- قطب: سيدقطب ، 2007، في ظلال القرآن، دار الشروق،ط2 ، بيروت.
- كاكه محمود: ئه حمد كاكه محمود، 2020 ، ته فسيري ڕامان، چاپى 6 ، سليماني .
- مدرس: مه لا عبدالكريم مدرس، 2010، خولاسه ى ته فسيري نامي، ط2، سليماني.
- منقذ: بن محمود منقذ، 1424هـ.، هل افتدينا على الصليب،ط2، مكة المكرمة.
- ئينجيلي پيرۆز: 1999، بەكوردي، ط2، أمريكا .
-الماوردي: ابو حسن علي الماوردی، بدون سنة الطبع، دار الكتب العلمية،ط2 ، بيروت.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Omer Hama Rasheed Ahmed
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License [CC BY-NC-ND 4.0] that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).