Marketing role on social networking sites to increase sales
DOI:
https://doi.org/10.32410/huj-10335Abstract
This research is investigating the role of Marketing on social networking sites, taken from the Master thesis (Marketing role on social networking sites to increase sales),The main goal of this research is to know the role of marketing on social networking sites to increase sale of Asiacell and Korek Tel companies, in order to reach a conclusion about this goal, the researcher has depended on description research, and used the method of survey which is suitable to the research,
The researcher has used comprehensive survey type to collect data, this way all the employees of Asiacell and Korek Tel in marketing department in Kurdistan Region were included, The most important outcomes this research has reached: marketing on social networking sites had a great role in increasing and boosting sale, Facebook and Instagram stood out in all the other social networking sites.
References
کتێب
ا- کتێبی کوردی
١- عەلی، نەهرۆ. (٢٠١٦): مارکێتینگ، هەولێر، نوسینگەی تەفسیر.
ب - کتێبی عەرەبی و وەرگێڕراو بۆ عەرەبی
١- الصميدعي، محمود جاسم و يوسف، ردينة عثمان. (٢٠١١). التسويق الاستراتييجي، عمان، دار المسية للنشر والتوزيع.
٢- ------------ يوسف، ردينة عثمان. (٢٠١٤). تسويق الخدمات،الطبعة الثانية، عمان، دارالمسيرة للنشر و التوزيع.
٣- الطائي، حميد و اخرون. (٢٠١٧). الاسس العلمية للتسويق الحديث، عمان، دار الياوزي العلمية للنشر و التوزيع.
٤- حجازی، محمد حافظ. (٢٠٠٥). المقدمە فی التسویق، الاسكندریة، دارالوفاء لدینا الطباعە والنشر.
٥- شمس الدين، فتحي (٢٠١٣): شبكات التواصل الاجتماعي والتحول الديموقراطي في مصر، القاهرة، دار النهضة العربية.
٦- طە، طارق. (٢٠٠٨). ادارة التسويق، مصر، دارالفكر الجامعى.
٧- غنيم، احمد محمد. (٢٠٠٥). التسويق مدخل التحليل المتكامل، جمهورية المصر، مكتبة العصرية للنشر والتوزيع.
٨- فرغلى، عبدالله و موسى، على. (٢٠٠٧). تكنولوجيا المعلومات و دورها فى التسويق التقليدى و الالكترونى، مصر، ايتراك للنشر والتوزيع.
٩- قادري، محمد الطاهر و ميلود، زيد الخير. (٢٠١٥). مدخل الى عالم الاتصالات التسويقية، بيروت- لبنان، مكتبة حسن العصرية.
١٠- كوتلر، فيليب و ارمسترونج، جاري. (٢٠٠٧). اساسيات التسويق، الكتاب الاول، الرياض، المملكة العربية السعودية، دار المريخ للنشر.
١١- نصیر، محمد طاهر. (٢٠٠٥). التسویق الالكترونی، عمان، دار الحامد.
پ - کتێبی ئینگلیزی
- Armstrong, Gary and et. al. (2017). Marketing an Introduction, Thirteen Edition-Global Edition, Pearson Learning Publishing Company.
- Blythe, Jim. (2005). Essentials of Marketing, Gosport- United Kingdom, ,Third Edition, Ashford Color Press.
- Khullar, Lalit and et. al. (2018). International Conference on Business Remodeling, Exploring New Initiatives in Key Business Functions, Tirpude Institute of Management Education, 23rd & 24th February 2018, Nagpur-India, Published by Tirpude Institute of Management Education.
- Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane. (2012). Marketing Management, 14th Edition, United States of America, Prentice Hall Publishing Company.
- Shimp, Terence A. & Andrews, J. Caraig. (2013). Advertising promotion and other aspects of Integrated Marketing Communications, Mason, OH, USA, South-Western Cengage Learning Publishing Company.
- Treadway, Chris & Smith, Mari. (2010). Facebook Marketing an Hour A Day, Indianapolis, Indiana, Wiley Publishing, Inc.
تێزی دکتۆرا و نامەی ماستەرو توێژینەوەی تر
ا- تێزی دکتۆرا
- Delaney, Patrick. (2011). Information and Communication Technologies and Social Network Sites: The Digital World of Adolescents, Unpublished doctoral dissertation, Waterford Institute of Technology,
- Si, Shi. (2014). Investigating, trust and Commitment on Brand Pages in Social Networking Sites: The Antecedents and Outcomes, Unpublished doctoral dissertation, Hong Kong Baptist University
ب- نامەی ماستەر
• نامەی ماستەر بە زمانی عەرەبی
١- العجلوني، الامين عثمان محمود. (٢٠١٧): أثر استخدام موقع التواصل الاجتماعي ((Facebook على التمويل الجماعي في المؤسسات غير الربحية في الأردن، رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة الشرق الأوسط، كلية الأعمال، قسم ادارة الأعمال.
٢- المطيري، حسن قطيع طماح (٢٠١٣): الاستخدامات السياسية لموقع التواصل الاجتماعي "تويتر" من قبل الشباب الكويتي، رسالة الماجستير غير منشورة، جامعة الشرق الأوسط، كلية الاعلام.
٣- الياسين، مضاء فيصل محمد (٢٠١٧): أثر استخدام مواقع التواصل الاجتماعي على السلوك الشرائي من خلال الكلمة المنطوقة الالكترونية، دراسة تطبيقية لقطاع الملابس في الاردن، رسالة الماجستير غير منشورة، جامعة الشرق الأوسط، كلية الأعمال، قسم ادارة الاعمال.
٤- بابكر، هويدا مصطفى بشير. (٢٠١٥). مواقع التواصل الاجتماعي و علاقتها بتنشئة الأطفال الجانحين، رسالة الماجستير غير منشورة ، جامعة الرباط الوطني، كلية الدراسات العليا و البحث العلمي.
٥- ياسين، بيان هاشم عيسى. (٢٠١٨). الترويج باستخدام الشبكات الاجتماعية و اثرة على سلوك المستهلك الشرائي في محافظة الخليل- دراسة قطاع مستحضرات التجميل الكوزمتكس، رسالة الماجستير غير منشورة، جامعة القدس، معهد تنممية المستدامة، فلسطين.
• نامەی ماستەر بە زمانی ئینگلیزی
- Akbuga, Fulya. (2014). Uses of Social Network Sites Among Digital Natives: The Case of Facebook Use Among Metu Students, Unpublished Master Thesis, Middle East Technical University, School of Social Sciences.
- Buda, Constantin. (2014). Digital Marketing Concept and Strategy for a Finnish Start-Up, Case: Sofi Filtration, Unpublished Master Thesis, Haaga- Helia University of Applied Sciences.
- Khan, Kashif. (2010). Marketing Communication Phenomenon Within Social Networks and Blogs, Unpublished Master Thesis, Luiss Guido Carli University-Roma.
- Mulero, Sekinat Olumayowa. (2012). Acceptance and Impact of Social Networks Marketing Using Extended Technology Acceptance Model, Unpublished Master Thesis, Cape Peninsula University of Technology, Faculty of Information and Design.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Nawshirwan Faraj Ahmed, Nazakat Husain Hamasaeed
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License [CC BY-NC-ND 4.0] that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).