Using Media Campaign Against Terror Threats in Kurdistan Region -An Analytical study

Authors

  • Ibrahim Saeed Fathulla Media Department, Human Science College, University of Sulaimani, Sulaimaniyah, Kurdistan Region, Iraq
  • Yohan Othman Hama Media Department, Human Science College, University of Sulaimani, Sulaimaniyah, Kurdistan Region, Iraq

DOI:

https://doi.org/10.32410/huj-10310

Abstract

 The objective of this research is to be informed about the contents of media campaigns that have been held by regional security directorates as part of counterterrorism campaigns in Kurdistan region.

Therefore , media materials including Security public awareness campaign video footages produced and published via either television stations or online from the period between 2014 to 2018 from both Sulaimani security (Asayish) directorate and Irbil security directorate have been taken  as data analysis.

In order to analyses the contents of these video footages both researchers use content analysis methodology of research and concludes that both Kurdistan region Security directorates (Asayish) held public awareness campaigns to affirm that insurgents and radicals groups in the region are dangerous to their community and assure them that Asayish is fearless force, has ability to defeat terrorist groups and protect the Kurdish public simultaneously. In Addition to state that Asayish has international military support to counter all terrorist attacks.

 

 

References

پەرتوکی عەرەبی

-الإنبارى، صباح صادق جعفر، دستور جمهورية العراق، بغداد، المكتبة القانونية، 2005، مادة (117)، 2010.

-برس، يورك، التسويق الفعال، مكتبة ناشرون لبنان، 2002.

-البكري، تامر، الاتصالات التسويقية والترويج، دار الحامد، الاردن، ط1، 2006.

-حسين، سمير محمد، بحوث جامعة في الإعلامو القاهرةو دار الفجر ونشر والتوزيع، 2002.

-حلمى، نبيل، الإرهاب الدولي وفقا لقواعد القانون الدولي العام، دار النهضة العربية، القاهرة، 2004.

-حياة، قزادرى، المراحل الإعلمية، الوسيط في الدراست الجامعية، الجزء العاشر، دار هومة، الجزائر، 2005.

-السراج، عبود، شرح قانون العقوبات الاقتصادي في التشريع السوري المقارن، منشورات جامعة دمشق، 1993.

-طعيمة، رشدي، تحليل المحتوى في العلوم الانسانية مفهومه واسسه و استخداماته، القاهرة، دار الفكر العربي، 1987.

-العبد، عاطف عدلي، الدعاية الأسس النظرية و النماذج التطبيقية، دار الفكر العربي، القاهرة، 2008.

-عبد الحميد، محمد، البحث العلمي في الدراسات الاعلامية، القاهرة، عالم الكتب، 2000.

-عبد المهدي، فكري عطا الله، الإرهاب الدولي، المتفجرات، دارالكتب الحديثة، 2000.

-عبيدات، ذوقا و سهيلة أبو السعود، الدماغ والتعلم والتفكير، عمان، دار دبولو للنشر و التوزيع، 2005.

-مصباح، عامر، الاقناع الاجتماعي، ديوان المطبوعات الجامعية، الجزائر، 2009.

-الوقفي، راضي، مقدمة في علو النفس، مجلد 1، دار الشروق للنشر والتوزيع، عمان الاردن، 2014.

پەرتوکی ئینگلیزی

-Andy Schmitz, Advertising Campaigns, Start to Finish v. 1.0, a Creative Commons by-nc-sa 3.0, 2012.

-Anne Gregory, planning and managing: Public Relations Campaigns, kogan, London, 3rd Edition, 2010.

-Christine Adhiambo Odhiambo, Social Media As A Tool of Marketing and Creating Brand Awareness, Vaasan Ammaattikorkeakoulu University of Applied Sciences, 2012.

-Charles K-Atkins & Roland E.Rice, Theory and principles of public communication campaigns, 4th edition, thousand Oaks, CA: sage, 2013.

-David Tucker, What’s New about the New Terrorism and How Dangerous Is It? Terrorism and Political Violence Naval Postgraduate School, 2001.

-Elder, R.W., Shultz, R.A., Sleet, D.A., Nicholas, J.L., Thompson, R.S., Rajab, W., Etal, Effectiveness of mass campaigns for reducing drinking and driving and alcohol – involved crashes, Systematic review, American Journal of preventive medicines, 2004.

-Fraser, P., the practice of public relations, New Jersey: Prentice Hall, 7th Ed, 1997.

-Garner, Bryan A., Black s Law Dictionary, West, A Thomson Business, USA, 8th edition, 2004.

-Knut Linke, Generation Facebook? The History of Social Networks, University of Applied Science Kufstein, Kufstein, Austria, 2011.

-Muniz, A.M. and O‟Guinn, T.C., Brand community, Journal of Consumer Research, Vol. 27 No. 4, 2001.

-Philip Palmgreen, Lewis Donohew, Effective Mass Media Strategies for Drug Abuse Prevention Campaigns, university of Kentucky, 2014.

-Rogers E and Story I, Communication Campaigns, Hand book of Communication science, (Newberg Park), 1986.

توێژینەوەی زانستی

-بمخبزة، نبيوة، طبيقات تقنيات الاتصال العمومي المطبقة في الحملات العمومية المتلفزة، أطروحة دكتوراه، كلية العلوم السياسة و الاعلام ، جامعة الجزائر، 2007.

-سلێمان، کامیل عومەر، مافی بەدەستهێنانی زانیاریی بۆ رۆژنامەنوسان لەهەرێمی کوردستاندا، نامەی ماستەر، بڵاونەکراوە، زانکۆی سلێمانی کۆلێجی زانستەمرۆڤایەتییەکان بەشی میدیا، 2013.

-علوان، حسن، الإرهاب في الفضائيات العربية، دراسة في الشكل و المضمون، اطروحة دكتوراه في الاعلام والاتصال مقدمة الى مجلس كلية الاداب والتربية، الاكاديمية العربية المفتوحة في الدنمارك، 2008.

-Aliraza NoruziYouTube in scientific research: A bibliometric analysis, Ph.D., Editor-in-Chief of Webology, Department of Knowledge and Information Science, Faculty of Management, University of Tehran, Iran, 2017.

گۆڤار

-گۆڤاری گوڵان، گۆڤارێکی سیاسی و کۆمەڵایەتی، چاپخانەی شەهاب – هەولێر، ژمارە ساڵی بیست و شەشەم (1246)، بەرگی کۆتای، رێکلام، 10/1/2019.

-محي الدين، محمد مؤنس، الإرهاب على المستوى الإقليمي (الإستراتيجية الأمنية) بحث منشور في مجلة نايف للعلوم الأمنية في الرياض، 1999.

-Barney G. Glaser, Social Problems, Oxford University Press on behalf of the Society for the Study of Social Problems, Vol. 12, No. 4, 1965.

-Bernard Berelson, Content Analysis in Communication Research, Glencoe, Ill: Free Press, 1952.

-Charles R. Taylor George R. Franke, Hae-Kyong Bang, Use and Effectiveness of Billboards: Perspectives from Selective-Perception Theory and Retail-Gravity Models, Journal of Advertising 35(4), 2006.

-Oberiri Destiny Apuke, Social and Traditional Mainstream Media of Communication: Synergy and Variance Perspective, New Media and Mass Communication, Department of Mass Communication, Faculty of Arts and Social Sciences, Taraba State University, Jalingo, Nigeria, Vol.53, 2016.

-Patterson.L, Marketing and sales alignment for improved effectiveness; Journal of Digital Asset Management 3, 2007.

-Peter Dickens, Society, Space and the biotic level: Sociology, Vol. 34, No. 1, U.K, 2000.

-Peter Golding, Forth coming Features: Information and Communications Technology and The Sociology of the future, Sociology, Vol. 34, No. 1, Kingdom, 2000.

-Robert M. Morgan and Shelby D. Hunt, Journal of Marketing, Vol. 58, No. 3, 1994.

تۆری ئەنتەرنێتی

-عبدالله احمد يوسف، الإرهاب اضرار و علاجه، النبأو مجلة شهرية ثقافية عامةو العدد 78، 2005https://annabaa.org/nbahome/nba78/004.

-https://ekuonline.eku.edu/homeland-security/definition-history-and-types-terrorism,22/08/2019,14:25 pm.

-http://writing.colostate.edu/references/research/content/pop2a.cfm (1 of 2) [10/11/2004 9:57:19 AM]

-Huma Parveen, Nayeem Showkat, Content Analysis, https://www.researchgate.net/publication/318815342, research gate, 2017.

-Reliability and Validity in Research: Definitions, Examples, 2016, https://www.statisticshowto.datasciencecentral.com/reliability validity-definitions-examples/, 07/08/2019.

-J. Clement, Facebook: number of monthly active users worldwide 2008-2019, https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/, 912020, 7:36 am.

-Ying Lie, 10 Twitter Statistics Every Marketer Should Know in 2020, 30 Nov 2019, https://www.oberlo.com/blog/twitter-statistics, 912020, 7:43 am.

کۆنفرانس

-Diakopoulos, N., & Shamma, D.A., Characterizing debate performance via aggregated twitter sentiment. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 2010.

چاوپێکەوتن

-ئاشتی مەجید، بەرپرسی بەشی میدیای ئاسایشی گشتی هەولێر، هەولێر، 114:20 نیوەرۆ، چاوپێکەوتن، 11/12/2019.

-رزگار حمەرەحیم حمە کەریم، ، لێپرسراوی بەشی میدیا و پەیوەندییەکان ئاسایشی سلێمانی، 10:30 بەیانی، چاوپێکەوتن، 20/11/2019.

-رەوەند محمد عبدلرحمان، ووتەبێژ و بەرپرسی میدیای دژە تیرۆر، سلێمانی، 15:30 نیوەرۆ، چاوپێکەوتن، 10/10/2019.

راپۆرت

-Media & Diversity: The next steps to promote minority access to the Media, Council of Europe Campaign, the Council of Europe’s statutory organs or any organ set up by virtue of the European Convention on Human Rights, 2009, pp. 20.

Published

2020-06-30

How to Cite

Fathulla, . I. S. ., & Hama, Y. O. . (2020). Using Media Campaign Against Terror Threats in Kurdistan Region -An Analytical study. Halabja University Journal, 5(2), 307–330. https://doi.org/10.32410/huj-10310

Issue

Section

Articles